Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Dworzec kolejowy w Ustce: Są plany, nie ma jeszcze decyzji PKP SA

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
13-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ak / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Dworzec kolejowy w Ustce: Są plany, nie ma jeszcze decyzji PKP SA
fot. Yarl, wikipedia.org
Spółka PKP SA chciała dworzec kolejowy w Ustce sprzedać. W dwóch przetargach nie znalazł się jednak chętny na zapłacenie sześciuset tysięcy złotych. Lokalne władze liczą na to, że będą mogły przejąć obiekt i wykorzystać na cele społeczne.

– Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Gdańsku kończy w tej chwili pisanie wniosku do centrali PKP SA w sprawie przekazania budynku dworca do samorządu – informuje Piotr Wszółkowski z wydziału spraw społecznych, oświaty, kultury i sportu UM Ustka. – Mam nadzieję, że nic nie stanie nam na drodze do wartościowego społecznie wykorzystania tego obiektu – dodaje.

 

Miasto chciałoby część obiktu przeznaczyć na cele społeczne. Swoje siedziby miałyby na dworcu m.in. organizacje pozarządowe działające w Ustce. Jedno z pomieszczeń wykorzystane zostanie prawdopodobnie na cele lokalnej Orkiestry Garnizonowej. Pojawiają się też inne pomysły. – Trzy dni temu odwiedził mnie prezes Związku Marynistów Polskich, który w obiekcie zakochał się od pierwszego wejrzenia. W części budynku po dawnej nastawni widzi już wystawy prac artystów marynistów malarzy i fotografików – mówi Wszółkowski.

 

– Jednak najważniejszą rzeczą dla naszego samorządu jest sprawa właściwego zabezpieczenia funkcji kolejowych dla potrzeb PKP Intercity i PKP Cargo w kontekście rozwoju i wzrostu znaczenia miasta jako gospodarczego ośrodka portowego – podkreśla Wszółkowski.

 

Na początku stycznia 2014 roku spółka PKP PLK ogłosiła dwa przetargi związane z inwestycjami w infrastrukturę kolejową w zachodniej części woj. pomorskiego. Jeden dotyczy studium wykonalności modernizacji linii 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk, a drugi dotyczy studium wykonalności modernizacji linii 405 na odcinku Szczecinek (woj. zachodniopomorskie) – Słupsk – Ustka, wraz z przebudową układu torowego na stacjach Słupsk i Ustka.

 

Urząd Miasta podkreśla, że działania jakie podejmuje mają związek planowaną modernizacją linii 405. - Dla nas kolej to nie tylko sprawa poprawienia dostępności komunikacyjnej, która dla subregionu słupskiego jest sprawą niezwykle istotną, ale przede wszystkim kolej to dla nas mieszańców miasta symbol prestiżu i nowoczesności, co do tego wszyscy jesteśmy zgodni - kibicując każdej nawet najmniejszej zmianie w inwestycjach kolejowych w Ustce – mówi Wszółkowski.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5